De Franse automobielindustrie beleefde in de jaren dertig en de vorige eeuw haar hoogtijdagen. Fabrikanten als Bugatti, Delahaye, Delage en Talbot-Lago bouwden in kleine serie auto’s voor een zeer welgestelde klandizie, waarbij de Franse woorden ‘flamboyant’ en ‘comfort’ de boventoon voerden. De Tweede Wereldoorlog gooide roet in het eten en de vraag naar luxe auto’s nam gestaag af. Veel kleinere autofabrikanten overleefden de oorlog niet. Talbot-Lago, ontstaan uit een reeks fusies, wist het tot 1955 uit te houden.
De Talbot-Lago T120 Baby Sport met chassisnummer 92.344 is voorzien van een ‘af fabriek’ koetswerk. ‘Baby Sport’ staat bij Talbot-Lago voor een laag chassis en een korte wielbasis, hetgeen de auto een sportief karakter verleent.
Een bijzonder item is de Wilson pre-selector versnellingsbak. In tegenstelling tot een automatische bak, bedient de bestuurder de versnellingsbak handmatig en zorgt het mechaniek ervoor dat de volgende versnelling reeds voorgeselecteerd wordt. Het schakelen verloopt hierdoor soepel en geruisloos.
De restauratie van de T120 is vastgelegd in een fraai boekwerk. Deze Talbot-Lago heeft deelgenomen aan het concours d’elegance op Pebble Beach en sleepte op diverse bekende evenementen, zoals Schloss Dyck, Triest en Schloss Bensberg de eerste prijs in de wacht.