Al op jonge leeftijd begon Piet met werken in de fabriek.
Door de wereldwijde interesse in de diensten van het bedrijf van Piet breidde ze hun productielijn sterk uit. Zijn rol veranderende van praktisch werk naar leiding geven aan een internationaal bedrijf.
Piet was op zoek naar een hobby, waar hij met zijn handen kon werken. In de krant kwam hij een artikel tegen van een advocaat uit Venlo, die zijn eigen Engelse sportwagen had gerestaureerd. Hij raakte geïnspireerd en dacht: dit wil ik ook.
In 1987 kocht Piet zijn eerste wrak in Nederland: een Austin Healey.
Piet begon ooit met het restaureren van één Austin Healey, puur uit interesse voor het merk en de klassieke lijnen. Naarmate hij zich verder in de geschiedenis van Austin Healey verdiepte, ontdekte hij dat er grofweg vijf belangrijke modellen geproduceerd zijn. Wat begon met één auto, werd uiteindelijk een missie om alle vijf modellen te restaureren en samen te brengen. Inmiddels zijn alle vijf de modellen te bewonderen in de Art of Cars Collectie, elk met hun eigen verhaal en karakter.
Raoul San Giorgi is een goede vriend die tevens het beroemde Louwman museum adviseert. Zijn advies aan Piet : “Stop met restaureren van Austin Healey’s en begin met het echte werk!” Met dit advies is Piet op zoek gegaan naar projecten waarvan de restauraties ook financieel interessant zouden zijn. Het eerste project dat volgde was een Aston Martin DB2 MKIII.