Lancia

Astura Roadster
AANTAL
CILINDERs
8
Bouwjaar
1935
RESTAURATIE
GESTART IN
2010
RESTAURATIE
VOLTOOID IN
2020

De Astura, de basis voor de exclusiefste Lancia’s aller tijden. Om de beroemde Lambda en later de Dilambda te vervangen, werden in 1931 de Artena (V4) en Astura (V8) geïntroduceerd. Deze twee modellen werden geroemd om de uitmuntende rijeigenschappen. De lichte besturing, krachtige remmen en de uitstekende wegligging droegen allemaal bij aan de prestaties van de auto.

In latere jaren werd de Astura uitgerust met enkele van de mooiste carrosserieën uit de vooroorlogse periode. Door die prachtige carrosserieën, vaak individueel op klantwens gemaakt door Italiaanse firma’s als Boneschi, Castagna, Pinin Farina, Stabilimenti Farina, Touring of Viotti, behoorde de Astura tot de beste en meest glamoureuze auto’s van die tijd. Tevens werd de Astura algemeen aangenomen als het officiële transport van de overheid voor hoge hoogwaardigheidsbekleders van het regime van Mussolini.

De Lancia Astura 233C Roadster met chassisnummer 33-5181 is voorzien van een Pinin Farina koetswerk. De Astura Roadster is naar ontwerp van Mario Revelli di Beaumont door Pinin Farina gebouwd en heeft lichte Flying Star-invloeden, zoals te zien is aan de gebogen chromen strips aan de zijkanten van de motorkap.

De door Classic Skills verrichte restauratie van de 233C Pinin Farina Roadster is vastgelegd in een uniek boekwerk waarin aan de hand van schitterende foto’s de restauratie stap voor stap te volgen is.

Lancia

DEZE AUTO STAAT  TE KOOP AANGEBODEN

CONTACT OPNEMEN
MEER UIT DE

COLLECTIE